გაკვეთილის
თემა
|
ჩვენ და კომპიუტერი
|
სწავლების საფეხური
|
V-კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
4 მოსწავლე.ინფორმაციული საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
|
დრო/ხანგრძლივობა
|
45 წუთი
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
გაკვეთილი დაეხმარებათ თურა როლი უკავია კომპიუტერს ჩვენს ცხოვრებაში.5წთ.
|
ე.ს.გ.მისაღწევი შედეგები
|
·
აცნობიერებს ზოგიერთი ციფრული საშუალების
დანიშნულებას;
·
გაიაზრებს კლავიატურაზე კლავიშების განლაგებას,
მათ ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას;
·
ჩართავს და გამორთავს კომპიუტერს, როგორც
ოპერაციულ სისტემას შესაბამისი
ფუნქციის გამოყენებით, ასევე მოწყობილობის ჩართვა-გამორთვის
ღილაკების საშუალებით. გაიაზრებს ამ ორ ხერხს შორის განსხვავებას;
·
აცნობიერებს თაგვის ღილაკების ფუნქციებს და
ეფექტიანად იყენებს თაგვს (მაგალითად: თაგვის კურსორის გადაადგილება სასურველ
ადგილას, ობიექტის „გადათრევა“ თაგვის საშუალებით, დაწკაპება და ორმაგი
დაწკაპება);
·
ამოიცნობს ციფრული მოწყობილობის კომპონენტებს და
გაიაზრებს მათ დანიშნულებას (მაგალითად: კლავიატურა, მონიტორი, ეკრანი, თაგვი);
·
აცნობიერებს განსხვავებას ტექნიკურ მოწყობილობასა
და პროგრამულ უზრუნველყოფას შორის;
·
უსაფრთხოდ და სწორად იყენებს ინფორმაციის შესანახ
საშუალებებს (მაგალითად:
·
აცნობიერებს სხვადასხვა სახის პროგრამული
უზრუნველყოფის (მაგალითად: ტექსტური რედაქტორი, გრაფიკული რედაქტორი,
ელექტრონული ცხრილი) დანიშნულებას და ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს მათ
(მაგალითად: მონიშვნა, კოპირება, ჩასმა, ფორმატირება);
·
გაიაზრებს ჰიპერტექსტური დოკუმენტის შემადგენელი
ელემენტების დანიშნულებას
და იყენებს მათ (მაგალითად: ჰიპერბმული, ფორმის კომპონენტები).
·
მუშაობის პროცესში რეგულარულად ინახავს ციფრულ
მასალას პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით
(მაგალითად: „
·
მუშაობის პროცესში რეგულარულად ინახავს ციფრულ
მასალას პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით
(მაგალითად: „
·
ინფორმაციისა და ციფრული მასალის ძიებისას იყენებს
გავრცელებულ საძიებო სისტემებს (მაგალითად: შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი
კომბინაციების ადეკვატურად შერჩევა და გამოყენება, იყენებს ტექსტური, გრაფიკული
და აუდიო მასალის შესაქმნელი საშუალების შესაძლებლობებს ციფრული მასალის
საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად (მაგალითად: ტექსტურ რედაქტორში
ასოების ზომების, სტილისა და ფერის შერჩევა, ტექსტის ენობრივი გამართულობა);
·
ეფექტიანად იყენებს საძიებო სისტემის ინტერფეისს);
·
ჩართვა და სისტემის ჩატვირთვის ეტაპები;
·
კლავიატურის ღილაკების ჯგუფები და მათი
დანიშნულება;
1.
მონაცემთა შენახვის საშუალებები და მათი შედარება
სხვადასხვა პარამეტრით: ფაილის და
საქაღალდის ცნება: ფაილი, როგორც
მონაცემების შენახვის ძირითადი ერთეული; საქაღალდე, როგორც ფაილების დაჯგუფების
საშუალება. საქაღალდესთან დაკავშირებული მოქმედებები: მაგალითად - შექმნა,
წაშლა, კოპირება, გადაადგილება, დაარქივება;
1.
ფაილის შექმნა ამა თუ იმ სამომხმარებლო პროგრამის
გამოყენებით;საძიებო
სისტემის გამოყენება; საძიებო ფრაზების
სინტაქსი;
2.
მასალის გადმოწერა ინტერნეტიდან;
ინტერნეტში
განთავსებული მასალის გამოყენებასთან დაკავშირებული ეთიკური და საკანონმდებლო
ნორმები; საავტორო უფლებები.
|
კავშირი საგნებთან
|
სახვითი ხელოვნება,სპორტი
|
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
|
1.რისგან შესდგებაკომპიუტერი
2.კომპიუტერის მოწყობილობები
3.ლექსიკურიმარაგისგამდიდრება5წთ
|
გაკვეთილის(ან თემატური ერთეულის) ძირითადი თემატური ელემენტები
|
მოსწავლესწორად გებულობს კომპიუტერისგამოყენებას და მნიშვნელობას.შეეუძლია
ჩამოთვალოს კომპიუტერის მოწყობილობები.10წთ
|
წინარე ცოდნა
|
მოსწავლეს შეუძლია თავისუფალი მუშაობა კომპიუტერთან.იცის ვორდფაილში
ტექსტის გაფორმება(გაფერადება,დანომრვა.)5წთ.
|
შეფასების საგანი დაპროცედურები
|
*განმავითარებელი შეფასება
შეფასება რუბრიკის მიხედვით.5 წთ
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
v-კლასის სახელმძღვანელო:ინფორმაციულიდასაკომუნიკაციო ტექნოლოგიები.ნინო
ჯამასპიშვილის ავტორობით.სამაგიდოკომპიუტერი,ლეპტოპი.ფაილები.პროექტორი.
|
გაკვეთილის მსვლელობა საკლასო მნეჯმენტი
|
მოსწავლეებს ვუჩვენებ სლაიდშოუს(საპრეზენტაციო ფაილი)დავაცნობ კომპიუტერის
მნიშვნელობას 2წთ.
შემდეგკლასს მივმართავკითხვებით თუ რა სახისკომპიუტერის გამოყენება შეგვიძლია
პრაქტიკაში.20წთ.ვაძლევდავალებას ტექსტის შედგენაზე მის ფერეფითგაფორმებაზე.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
ჩვენ კლასს ეს არ ჭირდება.
|
Wednesday, June 29, 2016
გაკვეთილის გეგმა
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment